ScrollToTop

Poziom cukru we krwi a ból głowy. Podstawowe aspekty diety

Poziom cukru we krwi ma ścisły związek z bólami głowy. Nieodpowiedni poziom cukru we krwi a więc jego nadmiar czyli hiperglikemia oraz niedobór tj. hipoglikemia. Silniejsze dolegliwości powstają, gdy poziom cukru spada poniżej zalecanego. Szczególnie wrażliwi są diabetycy, ponieważ glukoza we krwi może bardzo szybko zmieniać swoje stężenie.

Złe nawyki żywieniowe włącznie z przejadaniem się razem z brakiem aktywności fizycznej mogą przyczynić się do hiperglikemii, która poza bólem głowy przejawia się suchością skóry i zamglonym widzeniem. Hipoglikemia natomiast może wystąpić u osób jedzących posiłki nieregularnie, albo będących na różnorodnych dietach, które są restrykcyjne i  eliminacyjne głównie w węglowodany i o niskiej kaloryczności.

Jak ułożyć zdrową dietę przy bólach głowy

  • unikanie żywności przetworzonej i półproduktów przede wszystkich tych, które w swoim składzie zawierają substancje chemiczne powodujące ból głowy  Szczególnie niewskazany jest nadmiar mięsa i nabiał. Wiele osób nie ma pojęcia o tym, iż wiele produktów spożywczych nie są przez nich tolerowane, albo mają na nie alergię. (więcej we wpisie pt. Produkty zakazane przy migrenie.)
  • warzywa w diecie to podstawa. Najlepiej wybierać te z upraw ekologicznych. Do swojej diety włącz algi morskie i glony. Znajdziesz je w sklepach ekologicznych lub z żywnością orientalną.
  • używaj w swojej kuchni różnorodne oleje najlepiej w postaci surowej. Sprawdź, które oleje mogą być poddawane obróbce termicznej, a które bezwzględnie nie mogą być w żaden sposób podgrzewane. To bardzo ważne, ponieważ oleje, których nie można podgrzewać a więc te, które mają niską temperaturę dymienia, po podgrzaniu tracą swoje właściwości i stają się trujące.
  • owoce i warzywa należy dokładnie myć. W dzisiejszych czasach pryskane są pestycydami i innymi substancjami szkodliwymi dla naszego zdrowia.
  • sól podwyższa ciśnienie, dlatego osoby mające nadciśnienie powinny unikać soli. Podwyższone ciśnienie wywołuje ból głowy.
  • ograniczenie cukru rafinowanego
  • najlepiej kawę zastąpić herbatą. Nadmiar kofeiny wywołuje ból głowy.
  • ważne jest powolne przeżuwanie jedzenia i nieprzejadanie się . Zaburzone procesy trawienia mogą być przyczyny bólu głowy

Walka z zaparciami

Podstawową zasadą jest spożywanie produktów zawierających błonnik a więc warzywa i owoce. Zawarty w nich błonnik przyspiesza pracę jelit i utrzymuje w dobrym stanie florę jelitową. Kluczowe jest picie wody a przy zwiększeniu ilości błonnika w diecie należy spożywać jej jeszcze więcej, ponieważ możemy pogłębić problem z zaparciami. Dodatkowo należy być aktywnym fizycznie. Ćwiczenia fizyczne wspomagają jelita i ułatwiają wypróżnianie.

W przypadku, gdy zaparcia utrzymują się przez dłuższy czas warto przygotować wywar z babki płesznik, albo babki lancetowatej. Do szklanki wsypujemy 5 g nasion, zalewamy je wodą i wypijamy po czym wypijamy kolejną szklankę wody. Pomaga także witamina C oraz 15 g siemienia lnianego lub olej konopny. Oliwa z oliwek na czczo natłuszcza jelita co pobudza wydzielanie kwasów żółciowych i przyspiesza trawienie.

Jeśli spodobał Ci się ten wpis to zapraszam Cię do polubienia mojego fanpagetam będziesz informowany na bieżąco o kolejnych wpisach. 

Źródło: Landázuri P., Roselló R., „Naturalne metody leczenia bólu głowy”, wyd. Publicat S.A., Poznań, 2008.

Podobne posty

alt text for image
Hej fajnie, że jesteś 😉 Nazywam się Iza Kowalczyk. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem firmy, trenuję na siłowni, piszę bloga i MAM MIGRENĘ dlatego blog będzie w dużej mierze poświęcony tej chorobie i innym bólom głowy a także problemom kręgosłupa. Poza siłownią, innym moim zamiłowaniem jest gotowanie. Znajdziesz tu wiele przepisów na każdą okazję. Staram się godzić sport z jedzeniem tak by osiągnąć efekty wizualne bez wymyślnych restrykcji. Produkty najlepszej jakości to podstawa w mojej kuchni. Nie wariuję na punkcie glutenu czy nabiału, ale glutaminian sodu i inne tego typu dodatki nie mają prawa wstępu 😉 Zapraszam Cię do czytania. Mam nadzieję, że znajdziesz tu wiele przydatnych i ciekawych informacji.

OBSERWUJ MNIE NA

Napisz do mnie na kontakt@cocorose.pl

Znajdź mnie na

FreshMail.pl