ScrollToTop

Dieta bez diety! Co jeść, żeby schudnąć?

Wiele osób zastanawia się czy dieta bez diety jest w ogóle możliwa i w zasadzie co jeść, żeby schudnąć? Prawda jest taka, że są osoby zdrowe z szybką przemianą materii i u nich wystarczy lekkie ograniczenie kaloryczności. Taką osobą jest mój mąż. Potrafi on zrzucić 8 kg bez żadnej diety i w ogóle bez najmniejszego trudu. Zjada mniejsze porcje i waga spada. Nie potrzebne są żadne treningi, plany, kompletnie nic. Problem jest w tym, że większość ludzi ma zepsuty metabolizm szczególnie kobiety głodówkami poza tym duża ilość słodyczy, totalny bezruch, często hashimoto i inuslinooporność, będące wynikiem złego trybu życia. I tu przykładem jestem ja. Przeszłam zaburzenia odżywiania i odchudzanie w moim przypadku jest dużym wyzwaniem. Muszę się napracować, żeby schudnąć kilka centymetrów, gdzie mąż sobie siedzi i nic nie robi, ale winą jest wcześniejsze głodzenie się. Organizm pamięta i już niechętnie oddaje tkankę tłuszczową.

Zobacz wpis: 
Moja historia odchudzania – od anoreksji do trenera personalnego
Jak szybko schudnąć 5 kg
Jak sprawdzić czy moja waga i zawartość tłuszczu w organizmie są prawidłowe?

Dieta bez diety – proszę bardzo. Co jeść, żeby schudnąć?

Zwykle, gdy czyta się wpisy na temat tego co jeść, żeby schudnąć pojawiają się klasyczne produkty takie jak: płatki jaglane, owsiane, owoce, orzechy, avocado, olej kokosowy, chude mięso, mleko sojowe, kokosowe, zielona herbata, pokrzywa itd. Duża część artykułów spożywczych jest zakazywana natomiast uważam, że warto dodać do jadłospisu coś, co nam go umila i sprawia, że posiłki smakują o niebo lepiej, a co za tym idzie znacząco rośnie prawdopodobieństwo utrzymania diety. Restrykcje są dobre lecz na krótką metę dlatego u tak wielu ludzi odchudzanie kończy się fiaskiem. I z reguły dana osoba z dnia na dzień przechodzi do swojego normalnego trybu i spowalnia tym swój metabolizm.

Odchudzająca dieta bez diety – czym jest? Moje ulubione produkty

Pisząc dieta bez diety mam na myśli w zasadzie jedzenie wszystkiego co jest normalne, kosmicznie niepotworzone i ma krótką listę składników bez żadnych dziwnych rzeczy. Możemy jeść wszystko, ale nie jemy śmieci. Raz w tygodniu możemy zjeść coś słodkiego. I wtedy na pewno uda nam się pogodzić smaczne jedzenie i szczupłą sylwetkę. I pamiętaj o zapotrzebowaniu kalorycznym – musisz jeść mniej, ale nie głodzić się!

A o moim podejściu na temat diety przeczytasz tutaj.

Chciałam się teraz z Wami podzielić produktami, które sprawiły, że dieta nie jest dla mnie wyzwaniem i przestała smakować jak dieta czyli można powiedzieć, że dzięki tym produktom powstała dosłownie dieta bez diety 😉

domowy chleb z piekarni
Kanapki to chyba najszybsze śniadanie czy posiłek do pracy. Pieczywo zdobyło złą sławę przez świństwa jakimi producenci zaczęli je faszerować. Na szczęście powstają piekarnie z domowym chlebem, na zakwasie, bez chemii. Można w domu oczywiście piec, ale często brakuje czasu dlatego tego typu „domowe piekarnie” są zbawienne.

dżemy słodzone sokiem jabłkowym
Kto nie kocha naleśników z dżemem? Ja uwielbiam. Idealne do pudełka do pracy. Dżem to dżem, ale zawsze lepiej, gdy jest słodzony zagęszczonym sokiem jabłkowym niż białym cukrem. Dzięki temu obniżony jest o połowę indeks glikemiczny. 

jogurt naturalny domowej roboty
Jogurt naturalny akurat nie jest specjalnie kontrowersyjnym tematem na diecie, ale zwracam uwagę na to, by przygotowywać go samodzielnie. Zajmuję to maksymalnie 5 minut a jakość nieporównywalnie lepsza. Zapraszam na wpis: Jak zrobić PRZEPYSZNY domowy jogurt naturalny?

cukier brzozowy
Świetny dodatek i zamiennik cukru podczas odchudzania. Ma połowę mniej kalorii a indeks glikemiczny wynosi 8. Użyłam go do chlebka bananowego.

syrop daktylowy
Dodaję go często do naleśników, ale także jogurtu, którego nie lubię jeść bez posłodzenia nawet, gdy dodaję do niego owoce suszone. Pasuje i podkręca smak wielu składników.

ricotta
Bardzo uniwersalny serek. Pasuje do makaronów, pancakes, na kanapki. Prawie wszystkie naleśniki robię z ricottą. Dodaję do nich owoce plus syrop lub wspomniany wcześniej dżem, ale sprawdzi się także w naleśnikach wytrawnych.

parmezan
Zaledwie 20-30 g dodane do omleta jajecznego całkowicie odmienia to danie. Wspaniały smak, dobre źródło białka i magnezu.

opiekane płatki pełnoziarniste
Masz już dość płatków owsianych, jaglanych, żytnich? Ja miałam. I stworzyli to cudo. Są rewelacyjne w smaku i chrupią. Z pewnością mniej bogate w składniki odżywcze od tradycyjnych płatków, ale na chwilowy odpoczynek w sam raz.

ziemniaki
Był czas, że unikałam jak ognia, ale po pewnym czasie doszłam do wniosku, że to jest bezsensu. Jemy chiński ryż a nasze polskie ziemniaki demonizujemy. Moim zdaniem przede wszystkim powinniśmy spożywać ziemniaki. To nasz produkt, hodowany w naszej strefie klimatycznej a więc stworzony idealnie na nasze potrzeby. Źródło węglowodanów i wspaniałe warzywo. P.S. Robiłam redukcję na ziemniakach i tak samo chudłam jak na ryżu dlatego polecam 😉

ryż arborrio
Wszyscy jedzą na diecie ryż paraboliczny, brązowy a ten pomijają. Nie mam pojęcia dlaczego. To jeden z moich ulubionych składników w diecie. Kocham risotto i ogólnie kuchnię włoską. Risotto można zrobić tak naprawdę ze wszystkiego. Zimą jem kilka razy w tygodniu, szczególnie na śniadanie. Ciepłe i sycące danie.

Mam nadzieję, że dzięki tym produktom będzie Ci znacznie łatwiej w trakcie odchudzania 😉

Jeżeli potrzebujesz pomocy skontaktuj się ze mną przez mój fanpage

Podobne posty

Grupa dieta facebook
Grupa migrena facebook

Najchętniej czytane

OBSERWUJ MNIE NA

Napisz do mnie na kontakt@cocorose.pl

Znajdź mnie na

Jarek schudł z moją pomocą 30 kg! 
POLUB MÓJ FANPAGE po większą dawkę motywacji!