ScrollToTop

Częste migreny i bóle głowy? Sprawdź poziom cukru we krwi. Wypróbuj dietę antymigrenową

Poziom cukru we krwi ma ścisły związek z bólami głowy. Nieodpowiedni poziom cukru we krwi, a wiec jego nadmiar czyli hiperglikemia oraz niedobór, inaczej hipoglikemia może wywoływać migreny. Silniejsze dolegliwości powstają, gdy poziom cukru spada poniżej zalecanego. Szczególnie wrażliwi są diabetycy, ponieważ glukoza we krwi może bardzo szybko zmieniać swoje stężenie.

Złe nawyki żywieniowe włącznie z przejadaniem się oraz brak aktywności fizycznej mogą przyczynić się do hiperglikemii, która poza bólem głowy przejawia się suchością skóry i zamglonym widzeniem. Hipoglikemia natomiast może wystąpić u osób jedzących posiłki nieregularnie, albo będących na różnorodnych dietach, które są restrykcyjne i eliminacyjne głównie w węglowodany, a także o niskiej kaloryczności.

Dieta przy migrenie, dieta antymigrenowa

Dieta przy migrenie (dieta antymigrenowa) powinna być przede wszystkim bogata we wszystkie witaminy i minerały w odpowiedniej ilości, ponieważ zarówno nadmiar jak i niedobór witamin może powodować migrenowe bóle głowy. Pisałam o tym w tekście: Ból głowy od niedoboru lub nadmiaru witamin.

Stosowanie diety dla migreników wiąże się z:

  • unikaniem żywności przetworzonej i półproduktów przede wszystkich tych, które w swoim składzie zawierają substancje chemiczne powodujące ból głowy. Szczególnie niewskazany jest nadmiar mięsa i nabiał. Wiele osób nie ma pojęcia o tym, iż wiele produktów spożywczych, nie są przez nich tolerowane, albo mają na nie alergię. Więcej przeczytasz na ten temat we wpisie pt. Czego nie jeść przy migrenach?
  • stosowaniem w kuchni różnorodnych olei najlepiej w postaci surowej. Sprawdź, które oleje mogą być poddawane obróbce termicznej, a które bezwzględnie nie mogą być w żaden sposób podgrzewane. Kluczową rolę odgrywa temperatura dymienia. To bardzo ważne. Oleje mające niską temperaturę dymienia, po podgrzaniu tracą swoje właściwości i stają się trujące.
  • ograniczeniem cukru rafinowanego
  • ważne jest również powolne przeżuwanie jedzenia i nieprzejadanie się. Zaburzone procesy trawienia mogą być przyczyną występowania migren

Dieta przy migrenie powinna być obfita w warzywa. Najlepiej wybierać te z upraw ekologicznych. Do swojej diety włącz algi morskie i glony. Znajdziesz je w sklepach ekologicznych lub z żywnością orientalną. Owoce i warzywa należy dokładnie myć. W dzisiejszych czasach pryskane są pestycydami i innymi substancjami szkodliwymi dla naszego zdrowia. W diecie antymigrenowej należy ograniczyć sól podwyższającej ciśnienie. Podwyższone ciśnienie wywołuje ból głowy.

Zaparcia a ból głowy. Walka z zaparciami

Odpowiednia dieta przy migrenach to, taka która zapobiega zaparciom. Zaparcia mogą powodować bóle głowy. Podstawową zasadą jest spożywanie produktów zawierających duże ilości błonnika, a więc warzyw i owoców. Przyspiesza on pracę jelit i utrzymuje w dobrym stanie florę jelitową. Kluczowe jest picie wody, a przy zwiększeniu ilości błonnika w diecie należy spożywać jej znacznie więcej, ponieważ możemy pogłębić problem z zaparciami. Dodatkowo należy być aktywnym fizycznie. Ćwiczenia fizyczne wspomagają jelita i ułatwiają wypróżnianie.

W przypadku, gdy zaparcia utrzymują się przez dłuższy czas warto przygotować wywar z babki płesznik, albo babki lancetowatej. Do szklanki wsypujemy 5 g nasion, zalewamy je wodą i wypijamy po czym wypijamy kolejną szklankę wody. Na zaparcia pomaga także witamina C oraz 15 g siemienia lnianego lub olej konopny. Oliwa z oliwek na czczo natłuszcza jelita co pobudza wydzielanie kwasów żółciowych i przyspiesza trawienie.

Źródło: Landázuri P., Roselló R., „Naturalne metody leczenia bólu głowy”, wyd. Publicat S.A., Poznań, 2008.

Podobne posty

Grupa migrena facebook
Grupa dieta facebook

Najchętniej czytane

OBSERWUJ MNIE NA
Sorry:

- Instagram feed not found.

Napisz do mnie na kontakt@cocorose.pl

Znajdź mnie na