ScrollToTop

Poduszki ortopedyczne do spania – sposób na zdrowy kręgosłup i migreny

Dwa dni temu w grupie na facebooku „migrena – grupa wsparcia” przeprowadziłam webinar, w którym opowiedziałam swoją historię migrenową, a także o tym, co pomogło mi zmniejszyć napady o 80%. Jedną z ważniejszych kwestii była poduszka ortopedyczna. Zminimalizowała ona do zera codzienne, napięciowe bóle głowy, wraz z porannymi zawrotami i uciskami głowy. Efekt uzyskałam po pierwszej nocy. W konsekwencji zmniejszyły się napady migrenowe, ponieważ u mnie napięciowe bóle przekształcały się w ciężkie migreny z wymiotami i światłowstrętem.

Poduszka ortopedyczna – rodzaje

Poduszka ortopedyczna inaczej poduszka rehabilitacyjna, ergonomiczna, medyczna, profilowana czy anatomiczna ma, za zadanie utrzymywać kręgosłup w prawidłowym ułożeniu, przez co chroni go przed uszkodzeniami i zmniejsza skutki związane z jego schorzeniami i urazami. Wyróżniamy:

  • poduszkę medyczną do spania
  • poduszkę anatomiczną do siedzenia

Dziś omówię poduszki ortopedyczne do spania.

Poduszka ortopedyczna do spania – jaką wybrać?

Poduszka ortopedyczna do spania oddziałuje na odcinek szyjny kręgosłupa. Dzięki czemu niweluje bóle i sztywność  karku oraz bóle głowy. Różni się od zwykłych poduszek tym, że wykonana jest ze specjalnego materiału, przez co jest odpowiednio wyprofilowana, a jej kształt nie zmienia się podczas snu. W zależności w jakiej pozycji lubimy spać mamy do wyboru:

  • poduszkę rehabilitacyjną do spania na boku
  • poduszkę anatomiczną do spania na plecach
  • poduszkę ortopedyczną do spania na brzuchu

Najlepsza poduszka ortopedyczna do spania na boku to taka, która ma specjalne, pełne wyprofilowanie w postaci wałka w okolicy odcinka szyjnego kręgosłupa. Utrzymuje ona głowę i część szyjną kręgosłupa w naturalnym położeniu, przez wypełnienie przestrzeni między barkiem a kręgosłupem. Poduszka o takim profilu sprawdzi się również podczas snu na placach. Poduszki rehabilitacyjne poza sklepami ortopedycznymi możemy kupić nawet w takich miejscach jak ikea czy jysk. Bardziej profesjonalne modele poduszek medycznych produkuje m.in. dr sapporo, marka Tempur czy Sissel.

Poduszka ortopedyczna do spania na plecach powinna być niższa i posiadać dodatkowe wgłębienie na środku po to, aby głowa mogła być utrzymana w jednej pozycji. Dodatkowo takie wyprofilowanie powoduje, że kręgosłup szyjny nie jest wypchnięty do góry.

 

Poduszka ortopedyczna do spania na brzuchu jest płaska i najczęściej w kształcie gwiazdy. Spanie na brzuchu nie jest zalecane, ponieważ odcinek szyjny nigdy nie będzie w 100% w anatomicznym ułożeniu nawet przy zastosowaniu specjalnej poduszki. Na brzuchu nie powinny spać osoby odczuwające dolegliwości bóle zarówno w odcinku szyjnym jak i lędźwiowym.

Rozmiar poduszki rehabilitacyjnej

Poza rodzajem poduszki ortopedycznej, dopasowanego ze względu na pozycję snu istotną kwestią jest dobranie jej prawidłowego rozmiaru. Określa się go na podstawie długości barku.

  • od 0-10 cm rozmiar S
  • od 10-19 cm rozmiar M
  • od 19-35 cm rozmiar L

 

Ja od wielu lat korzystam z poduszki zakupionej w sklepie ortopedycznym. Niedawno kupiłam Mężowi poduszkę rehabilitacyjną z wyższej póki. Nie mam on problemow z kręgosłupem, ale zawsze, gdy wstawałam od niego wcześniej szybko uciekał na moją podusię, więc postanowiłam taki prezent mu sprawić. W dotyku różnica jest naprawdę spora. W tej chwili jestem na etapie testowania i niedługo spodziewaj się webinaru w grupie na facebooku „migrena – grupa wsparcia” porównującego obie poduszki ortopedyczne.

Podobne posty

Najchętniej czytane

OBSERWUJ MNIE NA
 Straszne śpiochy, ale działamy;) dobrze, że dzisiaj nie mam treningu... Miłego dnia Kochani #milegodnia, #śpiącakrólewna, #beztreningu, #restday, #fitgirl #dopracy, #trenerka, #activities, #selfie, #motywacja, #beauty #dziendobry, #dopracyrodacy, #autoselfie, #audi, #bestrong, #letsgo, #longhairdocare, #śpiąca  Ja chcę już redukcję  a badania dopiero za 1,5 tygodnia... kto jeszcze czeka z utęsknieniem?  #bodybuilder, #polishfit, #strongissexy, #mirrorselfie, #motywacja, #fitnesska, #trenerpersonalny, #redukcja, #motywator, #instafit, #polskadziewczyna, #trening, #siłownia, #gymaholic, #gymgirl, #fitstyle, #jakschudnac, #zdrowenawyki, #zdrowekielce, #ćwiczenia #zdrowystylzycia, #active #zdrowepodejscie
 Czy Ty też, jak ja masz weekend treningowy? Najważniejsze to działać mimo gorszych dni, a wtedy sukces murowany A na blogu wpis 🆘 ZAPOTRZEBOWANIE KALORYCZNE - ILE JEŚĆ, ABY SCHUDNĄĆ, PRZYTYĆ I NIE TYĆ?🆘)Link w bio) #dieta, #motywacja, #pasja #jakschudnac, #odchudzanie, #aktywnoscfizyczna, #zdrowie, #zdrowenawyki, #nevergiveup #zdrowepodejscie, #trening #dietabezdiety, #trenerka, #siłownia, #gymmotivation, #fitgirl, #treningczynimistrza, #longlegs, #nike, #gymaholic, #motywator, #fitinspiration, #dietetyka, #dietaodchudzająca, #fitnessgirl, #nazdrowie  Jeżeli chcesz mieć zarys mięśni musisz:  mieć mięśnie  więc niezbędne są ćwiczenia  mieć odpowiedni poziom tkanki tłuszczowej na danej partii jednak podkreślam, że nie możliwości odchudzania z jednej, konkretnej części ciała.... Robienie godzin cardio na rowerku nic nie wniesie, jeśli Twoja dieta nie jest na minusie kalorycznym. Od rowerka, bieżni ani orbitreka nie budują ani nie wzmacniają się żadne mięśnie poza łydkami  Pozostaje na początek trening z obciążeniem własnego ciała następnie siłownia plus rowerek oczywiście dieta redukcyjna! 🤓 Buziaki #trening, #dieta, #bodybuilder, #longlegs, #fitnessgirl, #ćwiczenia, #trenerpersonalny #cwiczeniawdomu, #masa, #redukcja, #mirrorselfie, #jakschudnac, #bodygoals, #fitbody, #polishfitgirl, #polskadziewczyna, #polishfit, #strongnotskinny, #polishfit #strongissexy, #gymnastics, #fitnessgirl, #dieting, #daylegs #odchudzanie, #sexy, #zdrowenawyki, #fitchick #aktywnoscfizyczna
 Ostatnio trochę pod górkę. W sobotę po treningu migrena  Migrenę udało się zatrzymać, ale w niedziele nie mogłam wstać z łóżka... Zdecydowałam się na rehabilitację... kiedyś też próbowałam, ale nie mogłam się zmobilizować do ćwiczeń mimo, że na siłce jestem zawsze  Ale dziś czuje w 100%, że to ta osoba i na pewno się zna, a ja będę ćwiczyć. Jestem taka jak Wy, ze słabościami.... Dziś usłyszałam od rehabilanta, że nie powinnam ćwiczyć na siłce  wiecie, że kiedyś jeździłam konno i musiałam zrezygnować... jazda konna sport extremalny, ale tu nie poddam się Powiedziałam, że ma tak zrobić, żebym mogła ćwiczyć  także nowy etap oprócz siłki, rehabilitacja... trzymajcie kciuki  #motywacja, #ćwiczenia, #rehabilitacja, #nevergiveup, #strongissexy, #niepoddawajsie, #trening, #siłownia, #trenerka, #fitgirl, #polishfit, #polishgirl, #mięśnie, #silka, #bestrong, #gymaholic, #instaselfie, #bodybuilder, #odchudzanie, #złydzień, #zdrowepodejscie, #zdrofit, #zdrowie, #lovepink, #polskadziewczyna, #fitnessgirl, #gymmotivation  Ciężko na zakupach? Zapraszam na siłownie  Ja paraduje z hantlami po 10 kg i nie jest ciężko, na zakupy chyba starczy  #polishfit, #polskadziewczyna, #strongwomen, #trening, #trenerpersonalny, #ćwiczenia, #strongnotskinny, #workout, #gymmotivation, #gimgirl, #zdrowystylzycia, #hardwork, #zdrowenawyki, #silka, #masa, #aktywnoscfizyczna, #poloshgirl, #fitnessgirl, #bodygoals, #legday, #forma, #siła, #motywator, #gymaholic
 Wiecie... to, że zgłaszacie się do mnie po plany i działacie to nic, ale to, że wysyłacie mi zdjęcia posiłków i ogólnie z pobytu z restauracji, pytacie co zamówić z menu, co myślę o danej restauracji przeszło moje najśmielsze oczekiwania  Nie samymi treningami żyje człowiek ;) Nie jesteś zawodnikiem dyscypliny sportowej tylko kowalem swojego losu.... Wyjdź z domu, umów się ze znajomymi, zjedz pizzę, napij się wina i bądź szczęśliwy
 To co tygryski lubią najbardziej  #gymaholic, #sztanga, #fitlife, #stronger, #fit, #siłownia, #trening, #active, #sporty  Kto powiedział, że dieta musi być nudna  Przepis na gołąbki, idealnie sprawdzą się na rodzinny obiad czy do zabrania do pracy, w pudełko  Przepis na www.cocorose.pl (link w bio) #zdrowenawyki, #polishcuisine #zdrowystylzycia, #fitjedzenie #zdrowejedzenie, #polishfit, #gotowanie, #healthyfood, #zdrowyobiad, #zdrowe #zdrowienatalerzu, #zdrowojem, #jedzzdrowo #zdrowoismacznie #zdrowokolorowo
 Tym razem nie odchudzanie, a odżywianie :) Joasia zgłosiła się do mnie z prośbą o pomoc w rzuceniu kilku kilogramów. Niestety po przeanalizowaniu Jej sposobu odżywiania nie mogłam rozpisać planu odchudzającego, tylko odżywiający. Rozmawiałyśmy chyba z godzinę. Udało mi się Ją przekonać i dziś jest mega szczęśliwa  Cześć  Pytacie mnie co z moją redukcją, że nic nie piszę... W sumie racja. Nic nie pisałam, a powinnam bo rozpoczęcie redukcji ogłaszałam  Nie redukuję, dlatego, że mam niski poziom żelaza :( Poziom ferrytyny na poziomie 30. Niby w normie, jednak jest to niski wskaźnik. Poniżej 4 mamy niedobór, także odchudzanie mogłoby doprowadzić do anemii... Od roku czasu bolało mnie gardło. Myślałam, że to infekcja i brałam tabletki, płukałam gardło różnymi specyfikami. W zeszłym roku chorowałam i to naprawdę intensywnie ok 4-5 razy po 2-3 tygodnie. W tym roku byłam chora już dwa razy po Sylwestrze i zaraz po Świętach. Choroby przechodziły, a cały czas pozostawał problem z gardłem. Nic nie pomagało, więc zrobiłam badania i wyszedł niski wskaźnik żelaza. A organizm może to sygnalizować bólem gardła. W tej chwili biorę laktoferynę i od dnia, kiedy ją stosuje gardło nie boli :) Czekam, aż minie 2 miesiące (został miesiąc) i powtórzę badania. Zobaczymy jak wyjdą. Redukcję planuję w tym roku na pewno, ale nie wiem, w którym miesiącu zdrowie pozwoli... Także pozostaje czekać... W link BIO wpis o żelazie 🤓 dieta, #odchudzanie, #zdrowenawyki, #zdrowystylzycia, #instafit #odchudzanie, #zdrowo, #ćwiczenia, #nevergiveup, #instagirly, #żelazo, #dietetyka, #trenerpersonalny, #dieting, #fitlifestyle

Napisz do mnie na kontakt@cocorose.pl

Znajdź mnie na